Jak dowiedziała się Polityka Zdrowotna jeszcze w tym roku NFZ chce zwolnić pacjentów i ich bliskich z konieczności potwierdzania w oddziałach Funduszu zleceń na wyroby medyczne. Co czeka pacjentów w zamian?
Jeszcze w tym roku (IV kwartał) Narodowy Fundusz Zdrowia chce uruchomić rozwiązanie informatyczne wspierające procesy elektronicznego potwierdzania zlecenia na zaopatrzenie pacjenta w wyroby medyczne. To ilu pacjentów skorzysta z tego rozwiązania będzie uzależnione od tego na ile zinformatyzowane są gabinety.
Z informacji opublikowanych na stronie www.politykazdrowotna.com wynika, że nowe rozwiązanie IT umożliwi wystawienie przez osobę uprawnioną (lekarz / pielęgniarka / położna / fizjoterapeuta) w systemie informatycznym zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne, przekazanie do NFZ oraz uzyskanie zwrotnego potwierdzenie bez konieczności wizyty pacjenta w siedzibie oddziału NFZ. Dotyczy to zarówno zleceń na zaopatrzenie jednorazowe, jak i comiesięczne. Może więc chodzić np. o sprzęt ortopedyczny ale też wyroby higieniczne, w tym środki absorpcyjne. Zniknie też konieczność uzyskania przez pacjenta potwierdzonego zlecenia na naprawę wyrobu medycznego.
Co równie ważne, planowane jest wyeliminowanie rejonizacji wynikającej z adresu pacjenta.
Weryfikację przez podmiot realizujący zaopatrzenie uprawnienia pacjenta do świadczenia (refundacji danego wyrobu medycznego) ma następować zdalnie wprost w systemie NFZ i na dzień odbioru wyrobu.
Źródło: www.politykazdrowotna.com