wrz 17, 2019

Telefoniczna Informacja Pacjenta działa całą dobę

Jak poinformował minister zdrowia Łukasza Szumowski, od września Telefoniczna Informacja Pacjenta działa całodobowo. Pacjenci mogą tam dowiedzieć się m.in. o najkrótszych terminach leczenia, miejscach udzielania pomocy medycznej w ramach nocnej i świątecznej opieki lekarskiej.

- Od początku roku działała infolinia zorganizowana siłami NFZ w godz. 8-16, ale to z punktu widzenia pacjentów było niewystarczające. Od września działa już całodobowo, co oznacza, że można uzyskać informacje w zakresach, które mają charakter pilny np. gdzie szukać pomocy w ramach NOL. Jeżeli ktoś się w nocy źle poczuje, to może za pomocą infolinii dowiedzieć się gdzie uzyskać pomoc - wyjaśnił p.o. prezesa NFZ Adam Niedzielski.

Jak mówił, pacjenci pytają przede wszystkim o terminy i miejsca udzielana świadczeń, a także o kierowanie na leczenie uzdrowiskowe np. na jakim etapie jest skierowanie lub czy nie zwolniło się miejsce w kolejce oczekujących, czy o dostępność leków.

Konsultanci w ciągu ostatnich 2 tygodni odebrali ponad 33 tys. połączeń. Średni czas rozmowy to blisko 5 minut, a średni czas oczekiwania na połączenie to 11 sekund.

Infolinia NFZ i Rzecznika Praw Pacjenta działa pod numerem 800 190 590, a połączenia z jej numerem w całej Polsce jest bezpłatne. Infolinię w ciągu doby obsługuje ok. 60 konsultantów z firmy zewnętrznej wyłonionej w przetargu. Jak zapowiada NFZ, docelowo TIP na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

Źródło: www.politykazdrowotna.com


Solidarni z Ukraina
raport deinstytucjonalizacja
raport opieka długoterminowa
Dołącz do Koalicji
Jeśli jesteś za budową w Polsce nowoczesnego systemu wsparcia osób niesamodzielnych, przyłącz się.
Dołącz do nas