Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił numer infolinii: 800 190 590 dla powodzian i wszystkich tych, którzy chcą im pomóc. Można pod nim uzyskać wszelkie niezbędne informacje dotyczące sytuacji powodziowej oraz pakietów pomocowych, przeznaczonych dla powodzian. Linia działa przez 7 dni w tygodniu.
- Przez całą dobę można dzięki niej uzyskać informację o dostępnej pomocy zdrowotnej - podkreślił na konferencji prasowej w Ministerstwie Zdrowia Prezes NFZ Filip Nowak.
Oddziały NFZ w województwach dolnośląskim, małopolskim, śląskim i opolskim stale monitorują sytuację w szpitalach, zakładach opiekuńczo-leczniczych i uzdrowiskach w zakresie m.in. podtopień, braku prądu, ewakuacji pacjentów.
NFZ ściśle współpracuje ze służbami Wojewodów. Jest również w stałym kontakcie z przedstawicielami Naczelnej Izby Lekarskiej, Naczelnej Izby Aptekarskiej i środowiska lekarzy rodzinnych.
Infolinia dostarcza informacji m.in. o najbliższym szpitalu, czy punkcie nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
- Każdy pacjent z terenów objętych powodzią dowie się, gdzie otrzyma pomoc medyczną, a także do których miejsc nie należy się kierować - podkreślił Filip Nowak, prezes NFZ, podczas konferencji prasowej w Ministerstwie Zdrowia.
Szef NFZ podpisał zarządzenie, które ułatwi wizytę pacjenta z obszaru dotkniętego powodzią u lekarza rodzinnego.
- Od teraz każdy lekarz POZ może przyjąć pacjenta, nawet z sąsiedniej gminy, a ten pacjent nie musi być zapisany na tzw. listę aktywną tego lekarza. Za tę wizytę zapłaci NFZ - wyjaśnił Filip Nowak.
Takie rozwiązanie zapewnia niezbędną pomoc potrzebującym, niezależnie od ich stałego miejsca zamieszkania.
Źródło: www.nfz.gov.pl