W Polsce jest prawie 12 milionów osób w wieku 55+. Czy rynek produktów i usług nadąża za potrzebami konsumenckimi seniorów? Dostosowanie otoczenia i rynku w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby osób 55+ oraz określenie potencjału rynkowego w segmentach srebrnej gospodarki - to główne zagadnienia odbywającego się w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju IV Kongresu Gospodarki Senioralnej.
Wydarzenie jest organizowane cyklicznie z inicjatywy Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej. Tematem tegorocznego Kongresu jest "Świat na miarę wieku czyli srebrna rewolucja na rynku konsumenckim".
Podczas kongresu przedstawiono wnioski z badania Silver Book 2019, pierwszego w Polsce kompleksowego raportu o konsumentach 55+. Publikacja została przygotowana przez Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej oraz KANTAR Polska S.A.
Pokazano portret polskich seniorów nie tylko w ujęciu współczesnym, ale też określono zmiany tej grupy na przestrzeni ostatnich 20 lat. Raport zrywa ze stereotypami, mówi o obserwowanej zmianie stylów życia, oraz o tym, że grupa seniorska "młodnieje" fizycznie i psychicznie z dekady na dekadę. Zmieniają się zachowania i potrzeby. Jest to stymulowane między innymi coraz dłuższym życiem, lepszym stanem zdrowia, poprawiającą się sytuacją finansową oraz akceptacją społeczną. Wiek przestaje być przeszkodą w samorealizacji, a jedynie czasem wymaga wsparcia.
- Dzisiejszy Senior nie funkcjonuje wyłącznie w roli babci lub dziadka. Szczególnie "młodsi" Seniorzy chcą się starzeć dynamicznie i zachować jak najdłużej najwyższą jakość życia. To czas dla nich i pracowali na ten okres całe życie. Osoby, które używały smartfona i internetu nagle nie przestaną go używać i tak jak wcześniej, będą śledzić nowinki technologiczne - podkreśla Marzena Rudnicka, Prezes Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej.
Więcej informacji: Emilia Cieniuch-Łużak, Koordynator Projektów Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej, e.cieniuch-luzak@kigs.org.pl, tel. 733 900 308.
Źródło: informacja prasowa